dag 1 på förskolan

Det var som sagt en kort dag idag 9-11. Men det räckte gott. Avdelningen är jättemysig och väldigt genomtänkt.  Eftersom alla barn på leahs avdelning är mellan 1-2år är allt anpassat för småttingar. De hade ett stort lekrum där  dom även har köket och borden. Sen har dom två mindre lekrum så dom kan dela in gruppen i mindre grupper. Sen har dom även två rum till "bygg rummet" och "skapar rummet" men dessa två rum delar dom med en annan avdelning så dom har inte tillgång till just dom rummen varje dag. Jag tycker personalen verka super trevlig och dom ser verkligen till barnens behov. Hade man speciella önskemål var de inga problem och dom försökte lösa allt för att barnen ska trivas. Leah var ganska blyg till en början och ville inte gå runt utan att hålla mig i handen. Men efter ett tag släppte det och hon sprang på upptäcktsfärd på egen hand. Söta lilla plutt. Eftee den här dagen känns det faktiskt mkt bättre och jag  har stora förhoppningar på att detta faktiskt kommer fungera. Leah kasta boll och läste bok med en pedagog till och med haha. Och alla som känner leah vet att det är stort för att vara henne. Min blyga lilla tjej. Imorgon blir en längre dag 9-14 då ska hon äta lunch och sova middag där. Självklart kommer jag vara med henne hela tiden. Jag hoppas moegondagen blir lika bra som denna. Kör en uppdatering imån med! :)
Leah klappade en get när vi var i nolhaga parken. Hon har blivit så modig de sista ♥


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lyckanmedleah.blogg.se

Livet som fru, mamma och bonusmamma.

RSS 2.0