Östra igen

Ringde 1177 imorse igen då Leah fortfarande inte vill äta så bra och hon kissar mycket mindre (inte så konstigt) dom sa åt oss att åka in med henne igen. Sonny åkte hem från jobbet för att köra in oss sen åkte han hem igen och bästa Matilda följde med som sällskap. väl där inne fick vi komma till ett rum och träffa två sköterskor relativt fort, och självklart just då är Leah hur glad och pigg som helst. Precis som hon inte alls är sjuk, så dom tyckte inte det var värt att vi vänta på nån läkare utan sa att vi skulle komma tillbaka om hon blev jätte hängig. blev lite frusterad då dom på 1177 sa att vi skulle åka in och när vi är där sa dom att vi kunde att åka hem igen, det känndes sååå onödigt att behöva utsätta Leah för all annan smittorisk där om det nu inte behövdes. Men hur som helst är Leah inte sitt vanliga glada jag, och hon mår verkligen inte bra. Om jag inte ger feber nedsättande var femte timma stiger tempen med en gång till 38.5, så frisk är hon inte. Näsan måste jag skölja med koksalt och tömma på massa snor ofta för annars får hon svårt att andas, och hon hostar tills hon spyr.. stackars lilla plutt. Alva har samma symtom som Leah med feber och ont i halsen hon äter tydligen inte heller bra, men hon har inte fått krupp iaf, stackars lilla Alvis jag och Leah tänker på dig och hoppas att du blir frisk snart!.
Sjuksköterskorna rekomenderade att ge Leah fruktpuré då det är många bra vitaminer och ännu en födokälla, dom sa - det gillar alla barn och du kan även lägga några skedar puré i vatten så det blir saft så hon får i sig mer vätska. (jag är inte för att ge så små barn saft, men självklartär jag villig att prova allt för att min lilla tjej ska må bättre) 
Snälla Karin hämtade upp mig och Leah på sjukhuset så vi slapp åka buss hem, och Matilda gick och hälsa på sin mormor. Jag och Karin åkte och handla lite på ica och sen släppte hon av mig hemma, så himla snällt att du köra, tack!. När Sonny kom hem åkte vi och beställde blommor till den 29sep, det kommer bli såå fint! sen åkte vi till ica för att inhandla fruktpuréer, jag köpte en päron, en persika och en äpple. Sonny tyckte vi skulle pröva päron först för de gillar ju alla. Vi satte Leah i sin stol och jag gav henne en sked, och Hon grimaserade som om jag gett henne råttgift, hon tyckte det var skiiitäckligt! haha så söt. försökte även blanda det med vatten men NEJ aldrig i livet att jag dricker det där måste hon tänkt, haha. och så gick det med den planen att försöka få i henne mer mat/vätska. imorgon får vi försöka med nån av de andra puréerna. Nu har Leah somnat för natte och jag håller alla tummar jag har för att hon ska få sova gott och slippa hosta. 
 
Denna glada lilla tjockisen saknar jag! bli frisk nu lilla snuttan :(


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lyckanmedleah.blogg.se

Livet som fru, mamma och bonusmamma.

RSS 2.0