lite om vad som hänt sen sist

Att blogga jämt är väl inte riktigt min grej har jag kommit på. men jag kommer absolut inte sluta blogga helt utan jag tycker detta är ett perfekt sett att minnas och se tillbaka på leahs uppväxt m.m. Men jag har bestämt mig för att endast blogga när jag själv vill. hoppas det är okej med er :) det är ju inte så många som läser ändå men jag måste säga att ni är trogna "leahföljare" för antalet har inte minskat trots att jag inte bloggat på flera dagar :)
 
vi har vart och hälsat på karin och rikard och deras son theodor och han är ju helt ljuvlig. så himla go liten pojk det där. Johanna, tommy och deras fina pojkar var också där. och leahs farmor Lisbeth men hon sov inte över som alla vi andra gjorde :) på söndagen  lämnade vi tjejer alla barn och karlar hemma och drog till ullared och köpte de sista julklapparna :) så skönt att vara klar!.
 
i tisdags blev Nellie jätte dålig och spydde en massa och när hon skulle bajsa rann det istället massa blod. åkte direkt till västra djursjukhuset och hon las in med dropp och antibiotika, tydligen så går det en hund smitta och det är otroligt många hundar som insjuknat de senaste två veckorna. Veterinären sa att läget var mycket allvarligt och hon fick intensivvård. som tur är är dom otroligt duktiga på västra så nellie fick åka hem idag med strikt diet, medicin och uppsyn. och skulle hon visa några symtom ska hon tillbaka med en gång. hon låg inne två nätter och två dagar och låg med dropp hela tiden, stackarn. men hon blev sååå glad när jag hämta henne. min fina lilla belliebus <3 finaste och bästa hunden i världen <33
 
igår träffa jag padde och luna och vi käka på Eat som vanligt haha. sen gick vi till Öppna förskolan :) det var bara vi och en till där men de var ganska gött faktiskt :). vi hade en liten sångsamling men leah blev otroligt trött mot slutet. så vi gick hem till mamma direkt efter det. Och hon somna med en gång jag la henne i vagnen. Hon har börjat sova mycket mindre nu. men är oftast go och glad ändå :). hem till mamma kom sen Kai och sussane och goa Alva. jättekul att se dom igen. det var alldeles för länge sedan vi sågs. Vi saknar dom jag och leah <3 
 
leahs framtänder börjar bryta ut nu, man ser dom precis under skinnet och hon är väldigt röd och lite svullen och har väldigt ont. man känner även ett litet "sandkorn" så dom bryter nog igenom när som helst nu. hoppas det ömma släpper snart. Hon har blivit så stor min lilla tjej. hela 8 månader. Leah har även börjat förflytta sig nu men hon gör det sittandes på rumpan haha. en liten rumpglidare än sålänge iaf. men hon ställer sig i kryp ställning också. så vi får väl se om hon börjar krypa eller om hon kommer hasa sig fram på rumpan. Leah har även kommit på att allt någon annan har är mycket roligare än de hon själv har så nu försöker hon ta saker ifrån alla hela tiden, och hon har väldigt långa armar. Stackars luna på öf, leah och luna hade en exakt likadan bil men Leah skulle hela tiden ta den som luna hade och hon lyckades hela tiden trots att jag flytta bort leah så hon inte skulle nå så lyckades leah ta sig till luna och sno hennes bil ändå. men luna var lika glad ändå som tur var haha. Leah tog lunas så då gav vi luna leahs bil och då tog hon den och så höll vi på ett bra tag haha busiga unge.
 
här kommer bilder från veckan! :)
 
 
 
 
 


Kommentarer
Susanne

Så söta bilder! Alltid roligt att se men förstår att du inte orkar skriva varje dag =). Vi saknar er med! Kram

2012-12-14 @ 08:13:14


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lyckanmedleah.blogg.se

Livet som fru, mamma och bonusmamma.

RSS 2.0