Ikea

 
Idag åkte vi för att hämta hem Frida som spenderat sin helg hemma hos sin mamma. Påvägen dit åkte vi förbi Ikea och min pappa. På ikea köpte vi en matstol till Leah som hon ska ha hemma hos min pappa. Det är lite jobbigt ibland att åka till folk som inte har matstol då det nu är typ helt omöjligt att äta med leah i knät då hon tar allt som hon kan nå och hon har väldigt långa armar, hehe. Vi köpte även lite haklappar och matskålar till henne. Sen köpte vi även en lekmatta. Det är lite tjockare filt typ, med lite olika figurer och saker som prasslar och så. Vi kommer ha den på vår matta när hon sitter där och leker, Dels för att skydda mattan från spy men främst för att göra det ännu mjukare för henne när hon ramlar.
 
Lehis på sin nya lekmatta :)
 
 
Frida hade gjort massa skoj hemma hos sin mamma tex åkt och badat och vart på lekland. Hon har det bra den tösen som har två familjer som hittar på massa skoj med henne :) Jag trodde faktsikt inte det var möjligt att älska någon annans barn så mkt som jag älskar henne. Jag är så otroligt glad att ha henne i mitt liv. och jag kommer ALDRIG göra någon skillnad på henne och Leah. Dom är båda mina döttar. Den enda skillnaden är att den ena låg i min mage och den andra inte. kärleken till dom är ändå lika stark.
Mina fina tjejer! (detta kortet är några månader gammalt)
 
Leah har idag ätit massa mat. till frukost åt hon gröt med katrinplommons puré. Hon verkligen älskar katrinplommon. Sen till lunch åt hon potatis och palsternacka, och katrinplommon till efterrätt. Sen hemma hos pappa åt hon en burk med päron puré och sen hemma åt hon gröt med påron puré hehe mkt mat. sen har hon ätit lite ersättning imellan såklart. men hon verkar inte vilja ha det så mkt. Hon dricker typ 60ml sen är hon nöjd. vet inte riktikt varför hon inte vill ha ersättning. Vi tycker typ det är as bra om vi fått i henne 120ml och så kommer luna som är mindre och dessutom mkt smalare och dricker 180ml i ett svep. Lite konstigt det där. Att luna är smal och liten och dricker 180ml  och Leah som är större och "tjock" och dricker 120ml en bra dag.  Men men så länge hon får det hn behöver. Det kanske går lättare med mat sen när hon kan äta mer.
 
Jag kör på katrinplommon med päron för den är lite mer mild :)
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lyckanmedleah.blogg.se

Livet som fru, mamma och bonusmamma.

RSS 2.0