Landet

Vi hjälpte ju som sagt Karin och Rickard att flytta igår. När vi lastat två mindre lastbilar och två bilar åkte vi mot huset. Det känders som man åkte i en evighet och vi körde fel ett par gånger, haha. Huset var jääääättefint! det ligger väldigt avskilt och det är verkligen landet. Så himla mysigt! Vi bärde in allt och man kan inte fatta hur mkt saker dom trängt in i deras lilla tvåa innan, för det var hur mkt saker som helst! När allt var inne satte jag och Karin igång och packa upp köket. det blev jättefint. Idag ska vi åka dit igen och hjälpa dom packa upp. det är en bit att åka det tar en timma och 10min typ. Men det är lätt värt det, Man vill ju göra allt man kan för att hjälpa till. och vi vet att vi kommer få samma hjälp när det är vår tur att flytta.

Jag vet inte riktigt vad som hänt med lilla Leah, nu i fyra nätter har hon sovit jätte dåligt och vaknat minst varannan timma och gråtit och hon har pruttat jätte mycket. Jag har inte gett henne något konstigt så jag vet inte vart alla gaser kommer ifrån.. Det är väldigt jobbigt främst för henne som uppenbarligen har väldigt ont och lite för mig som inte får sova utan får bära och trösta henne. självklart gör man det och det är verkligen inte mig det är synd om men när man inte får sin sömn blir man inte på det bästa humöret. Jag börjar fundera på om hon typ är allergisk mot något, typ Majs? för det är det ända hon äter typ. Majsgröt, Majsvälling, majspure och majskrokar. Majskrokarna är det ända som är nytt men vi testa att sluta ge dom i två dagar och det blev tyvärr ingen skillnad.. och majsvälling dricker hon typ inget av, första gången jag gav det drack hon det precis som det vore ersättning men sen helt plötsligt var det inte gott längre, konstigt. så nu blandar vi ut vällingen med ersättning men hon gillar det fortfarande inte så mycket utan dricker max typ 50ml utblandad välling. sen får hon ersättning. Hon kanske får för mycket majs? jaja, om någon vet får dom gärna säga till :)

Nu ska jag hoppa in i duschen och sen åker vi hem till R & K :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lyckanmedleah.blogg.se

Livet som fru, mamma och bonusmamma.

RSS 2.0