Majskrok

Babyrytmiken idag gick jättebra och jag är glad att jag gick dit trots att patricia tyvärr inte kunde följa med.
Efter babyrytmiken gick jag hem till mamma och dit kom kai och lilla Alva för att busa lite. Tjejerna busa runt och var allmänt söta :). Jag och Sonny hade bestämt att vi inte skulle ge Leah majskrokar då det tydligen inte är bra för deras tänder. Men Alva hade med sig några stycken och när jag skulle ge en till Alva kolla Leah så förtjust på den. så jag tänkte att jag kunde testa. Jag har tidigare gett henne smörgåsrån men det gillade hon verkligen inte. så jag trodde inte hon skulle gilla majskroken heller, men gud så fel jag hade. Hon ÄLSKADE det. hon ville bara ha mer och hon tugga och svalde och tyckte det var gör gott, haha. Och så lätt kunde man bryta det man tidigare bestämt. Nu är hon ju bara sååå gullig när hon sitter i sin stol med en majskrok i handen och mumsar.
Leah och Alva sov middag ute i sina vagnar i sina goa varma åkpåsar på vår altan. Leah sov så mycket bättre än vad hon brukar och då vi såg dom hela tiden känndes det tryggt och bra. Och Leah somnade med en gång. Så sova middag ute om vädret tillåter är absolut nått vi ska testa igen.
Imorgon har vi inga planer alls, det blir väl bara att vara hemma och typ städa... Patricia bli frisk!! snälla? (a)
Sonny ska hämta Elias imorgon efter jobbet. Saknar honom :) Han är så go och snäll och en jätteduktig storebror. Vad vi ska hitta på vet jag inte än. Kanske gå till simhallen till Fridas stora lycka, att bada är typ det bästa hon vet :)
Nu ska vi käka middag, Kyckling och hemmagjord potatisgratäng, mmmmm! ha de gött!
 
 
 
 


Kommentarer
Patricia

Sötingar! Kurerar mig med en massa apelsiner här så hoppas jag är frisk snart! Alva har oxå en skitsnygg åkpåse ju! Jag o Luna kmr ju va fulast i vinter haha xD

Svar: nej då! huvudsaken är att hon inte fryser :)
lyckanmedleah.blogg.se

2012-10-11 @ 20:09:44
URL: http://lunasliv.blogg.se
Susanne

Så mysigt de ser ut att ha det! Luna är så söt så det gör inget om hon inte har den finaste åkpåsen! Tror inte du behöver oroa dig över majskrokarna, så länge Leah inte sitter med en majskrok i munnen hela dagarna så tror jag inte det är någon fara med tänderna, det är nog inte värre än något annat. Frukt fräter ju också på tänderna =). Hade önskat jag var hemma lite så jag fick träffa er lite mer!

Svar: nej tror inte heller det är så stor fara egentligen. Men tandläkaren som informerar på öppnaförskolan säger att man absolut ska undvika majskrokar. Men nu när leah gillar det så mycket kan jag inte låta bli att ge henne dom. Vi köpte till och med en påse igår haha.
lyckanmedleah.blogg.se

2012-10-11 @ 20:55:55


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lyckanmedleah.blogg.se

Livet som fru, mamma och bonusmamma.

RSS 2.0