Utan internet

Det har vart en väldigt händelserik helg. Det börjar med att jag i fredags var med padde och får ett telefonsamtal av min svåger att dom är inne på förlossningen (min svåger är tillsammans med min bästavän) dom har nyligen flyttat en bra bit bort och han frågade om vi kunde ta deras hundar då dom annars skulle få vara ensamma alldeles för länge. När Sonny slutat jobbet åkte vi direkt hem till deras hundar och var med dom. Vi trodde dom skulle få komma hem till kvällen så vi hade inte med oss några sov saker. Men eftersom bebisen trycker mot min väns njurar och hon hade väldigt ont så var dom tvugna att stanna där. så vi fick sova över. En himla tur att jag hade med massa mat till Leah. På lördagen skulle vi alla egentligen ha åkt dit (alla bröderna +deras respektive och deras pappa och hans tjej)  men vi trodde att bebisen skulle komma men på förlossningen stoppa dom av hennes värkar då hon är i vecka 34+6 idag. Så hon ville att alla skulle komma  ändå så hon fick annat att tänka på så vi blev kvar där en natt till. Men då fick sonnys bror gå hem till oss och packa lite saker vi behövde. Så på lördagen blev det lite "fest" och vi laga mat ihop och hade det jätte trevligt. 
på fredagen fick Leah smaka på mat Patricia gjort och hon älskade det! hon som inte gillar annat än fruktpuréer. Men hon åt och åt. Så Jag lagade samma recept när vi var där och leah älskade det med. så det får helt enkelt bli att laga mat till henne i fortsättningen. När vi kom hem blev det ett bad för Leah, hon har verkligen blivit så stor! Hon sitter upp i badkaret och leker med badankor och båtar, så himla go! innan badade hon ju i balja men nu vill hon att det ska hända lite mer.
Det har vart en riktigt bra helg trots att jag var sjukt nervös för min vän, men det har gått bra och bebisen stannar nog kanske ett litet tag till. Jag tror att hon kommer komma igång snart ändå :) Och bebisen mådde hur bra som helst sa dom på sjukhuset så det hade inte varit någon fara vad dom kunde se om det skulle komma igång lite tidigare än beräknat. som tur är.
 
Imorgon kl 09 ska jag till läkarn igen med leah och prata om att utesluta gluten i maten, Jag tror faktiskt inte det är nödvändigt men vi får se vad dom säger.
Sen efter det nån gång skulle Patricia och lilla Luna komma hit :D Alltid lika kul att träffa dem!
Inatt ska frida ha en kompis som ska sova över, dom har ju lov nu. Men de kommer inte bli att vara uppe sent för jag är dödstrött! inte så jätte gött att sova i en soffa en hel helg ;)
 
Leah och sin kusin :)
Bada bada :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lyckanmedleah.blogg.se

Livet som fru, mamma och bonusmamma.

RSS 2.0