Hemma över natten!!!! :D

På dagen idag ville leah som vanligt inte äta så dom mata henne med ersättning via sonden. Innan har dom bara gett dropp via den. läkarn sa vid fyra tiden att vi inte fick åka hem idag heller då hon fortfarande inte äter och för att få åka hem måste hon äta MINST 500ml på egen hand. minimum för henne är egentligen 700-900ml. Men snuttan ville Inte äta ändå fast att jag försökte med allt. Allt ifrån spruta till sked och att ge när hon sov mm. Men sen vid kl 18 var det som om nått vände och helt plötsligt sluka hon 100ml. Sen 20ml till och sen åt hon även fem skedar med pasta och köttfärssås och 100ml päron puré haha. Jag som verkligen ville åka hem fråga då om vi fick  åka hem över natten då hon ätit så bra. Men sjuksköterskan tyckte ändå det var bra att vi stanna över natten så dom kunde hålla koll på henne. Men jag sa att jag kunde försöka mata på henne hemma och att vi kunde höras på telefon under dagen imorgon. Så han gick och hämta en läkare som kom och kolla på henne, läkarn tyckte att hon lät väldigt rosslig på andningen. Sen bestämde han sig för att vi fick åka hem på permission över natten då hon fått i sig så mkt under kvällen och att dom matat på henne bra via sonden på dagen. Jag blev såååå glad. Så himla skönt för både mig och leah att få sova i våra sängar inatt :). Som vi längtat. Efter fem dagar på sjukhus är det himla skönt att vara hemma och jag hoppas innerligt att vi får stanna hemma. Att vad det nu var hon hade är borta nu och att hon kan få må bra och hinna utvecklas och inte bara lägga all sin energi på att bli frisk. 
 
Imorgon ska vi på begravning för Sonnys farmor som tyvärr gick bort för några veckor sedan. Så det passade så bra att vi fick komma hem så jag kunde duscha och göra mig i ordning. hade vi vart kvar på sjukan hade min underbara mamma kommit och vart där med leah medans jag var på begravningen. Hon ställer alltid upp min fina mamma. Undra vad jag skulle gjort utan henne? Är otroligt glad att vi har den kontakten vi har och att hon alltid finns där för mig. 
nä nu ska jag sova i min otroligt sköna säng  mittemellan dom jag älskar mest i hela världen, leah i sin spjälsäng på ena sidan och Sonny på anda. Jag kan helt enkelt inte ha det bättre! 
 
måste bara tacka alla som hört av sig och erbjudit sin hjälp ni är underbara allihoppa!! 


Kommentarer
Susanne

Härligt att ni fick komma hem! Hoppas att natten gick bra och att lilla tjejen äter massa mat idag! Nu räcker det med att vara sjuk. Stor kram!

2013-01-10 @ 09:33:57


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lyckanmedleah.blogg.se

Livet som fru, mamma och bonusmamma.

RSS 2.0